Välkommen till min blogg!

Jag heter Ingmar Nordqvist och har haft foto som intresse hela livet . Har jobbat på Blekinge Läns tidning som fotograf några år. På Blekinge Folkhögskola hade jag studiecirklar i foto och jag jobbade även som timlärare på konstlinjen. På den här bloggen kommer jag dela med mig av mina bilder, gammalt som nytt, analogt såväl  som digitalt.


Familjemedlemmen Sofia.









Blekingska indianer  uppträder på Hobydagen.


Samlingen som alltid tittar på TV.




RÄVFÄLLA


Rävfällan i Tokayd. På plattan bands åteln,en utlevad tupp eller utvärpt  höna.
Gropen försågs med ett förrädiskt tak av granruskor eller vass. Räven tog språnget,
hamnade i sin grav och hindrades att ta sig upp av spetskransens nedåtriktade 
enestakar. Rävgropen byggdes en gång av Olof, Arvid och Egons farfar.
Den används inte längre.
















Kommentarer

Populära inlägg